woensdag 9 december 2009

Project 10 pan

Eigenlijk zou ik deze blogpost niet mogen plaatsen als ik meer wil verkopen maar ik doe het toch :) Een hele tijd geleden kwam ik via Evi van Love 2 Make Up (www.love2makeup.be) in contact met Project 10 pan. Wat is dat nu?

Veel liefhebbers van Beauty hebben een gigantische voorraad staan. 40 lippenstiften in verschillende kleuren tot daar aan toe maar ook bvb 15 douchegels en 30 bruisballen (met telkens een reserve). Op den duur puilen de kasten uit maar je moet ook dingen weggooien die gewoon niet meer goed zijn. Zonde toch! Je hebt vaak al zoveel dingen en toch blijf je bij kopen. Opeens zijn de centen op terwijl je eigenlijk voor een vakantie wilde sparen.

De oplossing: maak een lijstje met producten (make-up, verzorging, haarproducten, maakt niet uit) die je wilt opmaken. Dit kunnen producten zijn die je eigenlijk niet zo fijn vond, die je vergeten was, die je fijn vindt maar te weinig gebruikt, bijna over datum,...Die producten ga je dan de komende tijd gebruiken. Dus niet altijd een andere scrub maar die op je lijstje. Vaak ontdek je dan hele fijne dingen in je eigen stash. Wat je echt niet fijn vindt gooi je meteen weg of geef je weg ipv weer een jaar in de kast te zetten.

Maar dan het ergste :) Pas nadat je 10 producten van je lijst hebt opgebruikt mag je 1 nieuw product kopen. De bedoeling is van uiteindelijk een stash over te houden die je fijn vindt en waarvan je alles gebruikt. Dan is het ook niet zo'n probleem als je uit een nieuwe collectie iets koopt omdat je dat meer dan 1 keer zal gebruiken. Sommige mensen maken een lijstje met maar 10 producten, ik schrijf alles op wat ik weg wil en streep door als er iets op is, en zo tot 10 stuks.

Ik heb dit al eerder gedaan en dat werkte goed dus nu opnieuw. Dit was mijn lijst eind november:
1. Tube bodypacking: ooit gekregen, doet niet zoveel
2. Fair Trade Voetcreme lush: beu gebruikt en heb al een andere pot open
3. TBS Neroli Bodylotion: ik heb teveel, dit is het kleinste flesje
4. Cuticle Cream sample: heb zoveel ervan
5. Roze lipgloss dior: heb ik al lang, mooi kleurtje dat ik te weinig gebruik
6. Volcano van Lush: anders maak ik er nooit tijd voor
7. Potje face scrub: om aan te zetten het echt te doen
8. Douchegel Lux: fijne geur maar al lang open
9. Desquacreme Sothys: dieptereiniging, al lang open
10. Lippenstift Loreal: gebruik ik te weinig
11. Lush Jungle: gebruik ik eigenlijk niet maar zonde van het geld zo
12. Bruinende bodylotion: vergeet ik vaak maar fijn in de winter
13. Fever van lush, massagebar: vind ik niet zo handig
14. Godmother zeep sample: te veel samples liggen
15. In de watten lippenbalsem: al lang open
16. Daydream blush sample: heb ook een grote pot
17. Blush tube TBS: bijna leeg, al lang open
18. Sothys reiniging: anders geraakt die niet leeg, wissel te veel
19. Ici PAris Lotion: vind de geur niet zo fijn
20. Vichy Reiniging: bijna leeg
21. BB gezichtsscrub: al lang open
22. BB Masker: zou ik meer moeten gebruiken
23. Lush Red Rooster
24. Lush Snowfairy sample: wil een grote fles maar eerst de rest opmaken
25. Oogpotlood kryolan grijs: te hard
26. Lippenpotlood kryolan: mooie kleur, moet ik meer gebruiken

Helaas ben ik al de fout in gegaan en heb ik Dior Lipgloss Draped Burgundy gekocht maar die was echt precies mijn kleur en het was een beloning voor de geslaagde opendeur :) Dus dan mag het ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten