donderdag 11 maart 2010

Review aanvragen

Tussendoor eens een ander onderwerp dat moeilijker ligt maar waar ik het toch eens over wil hebben. Ik krijg ontelbaar veel mailtjes van blogs waaring evraagd wordt één van mijn producten te reviewen en dat zal waarschijnlijk bij andere shops ook zo zijn. Hier wordt dan heel vaak gevraagd of ik een product (of meerdere, soms worden er hele pakketten gevraagd) gratis wil opsturen zodat men er een review kan over maken en mijn website vermelden. Ik doe dit bijna nooit.
- De producten kosten mij ook geld, net als de verzending
- Meestal zijn dit blogs die net beginnen of die zeer weinig volgers hebben
- Er wordt vaak naar een specifiek product gevraagd waar al 100 000 reviews over te vinden zijn op internet, bijvoorbeeld de NYX Pearl Mania

Ik vind het leuk dat veel blogsters heel ondernemend zijn maar vanaf het vijfde mailtje op een dag heb ik wel eens het idee dat men op zoek is naar gratis producten. Dat zal vast niet bij iedereen zo zijn hoor. Maar daarom dit bericht.

Ik heb dan ook de beslissing genomen dat als een blog een review doet over een product dat ik gratis verstuur dat product daarna via een wedstrijd gegeven wordt aan één van de lezers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten